Veelgestelde vragen
Op deze pagina vind je praktische informatie over je kamer, de gemeenschappelijke ruimtes in Labora, en over de huur.
Vragen over
jouw kamer
Het bed is een eenpersoonsbed van formaat 90x200 cm. Hiervoor moet je zelf een matras voorzien.
Op je kamer mag je geen keukentoestellen plaatsen (dus geen waterkoker, koffiezet, microgolf of andere kook- en baktoestellen, of koelkast of diepvries). In de gemeenschappelijke keuken is er plaats in de koelkast voor jou voorzien.
Neen, je mag niets aan de muren bevestigen dat blijvende sporen nalaat, dus geen punaises e.d. Indien dit op het einde van het jaar toch het geval is, wordt er een schadevergoeding ingehouden van de waarborg die je stortte aan het begin van het contract.
Voor niet-dringende zaken kan je telkens een mailtje sturen naar onze residentiebeheerder via info@labora.be. Je vindt onze residentiebeheerder ook aan het onthaal, elke dag van 9u tot 12u of je kan hem bereiken via het telefoonnummer 016 79 09 75.
Voor dringende zaken wordt bij het begin van het jaar een noodnummer meegedeeld. Dit is enkel voor noodgevallen.
Vragen over
de gemeenschappelijke ruimtes
In de keuken vind je kookplaten op inductie, microgolfovens en spoelbakken om je afwas te doen. Je krijgt ook je eigen plekje in de gemeenschappelijke koelkasten. Je brengt je eigen kookpotten (die werken met inductievuur) en servies mee. Deze bewaar je in je eigen kamer.
Daarnaast zorgen we natuurlijk voor een gezellige ruimte waar je ook samen met je huisgenoten kan ontspannen.
Onze poetsploeg kuist al de gemeenschappelijke ruimtes.
Afwas, opruimen van de keuken en het onderhouden van jouw eigen kamer blijven jouw verantwoordelijkheid
Je hebt een ruime keuken die ook dienst doen als ontspanningsruimte (60m², per verdieping), en gemeenschappelijke douches en wc's (elk 3 per verdieping).
Vragen over
het contract, de huur & kosten
Iedere maand ontvang je een factuur met het te betalen huurbedrag, samen met alle betalingsinformatie. Vervolgens moet je de huur binnen de 5 dagen betalen.
Onze prijs is eenvoudig opgebouwd. Je betaalt enerzijds de huurprijs van het type van de kamer. (Deze vindt je op overzichtspagina over de studentenkamers). Anderzijds betaal je de maandelijkse kostenprovisie voor energie en water. Deze bedraagt €95. Op het einde van het jaar wordt de afrekening hiervan betaald en wordt het verschil door Labora terugbetaald of bijgestort door de huurder.
Je vindt de startdatum op je contract. Heb je het contract getekend, dan kan je inhuizen vanaf 18 september. Je kan intrekken zodra de plaatsbeschrijving is opgesteld. Je ontvangt hiervoor een mailtje na de bevestiging van je contract. Je kan niet vroeger in je kamer, gezien de kamer op dat moment nog verhuurd is. We kunnen ook geen materiaal opslaan voor de startdatum van je contract.
Varia
Er is geen onthaaldienst die postpakketten voor jou aanneemt. Als je iets laat leveren, moet je zorgen dat je zelf fysiek aanwezig bent en dat je het pakket zelf in ontvangst neemt.
Nee, domiciliëren is niet mogelijk.
De huurder heeft het recht om zijn kamer onder te verhuren aan een andere student-huurder wanneer de huurder deelneemt aan een studieuitwisselingsprogramma of een stage moet volbrengen. In alle andere gevallen zijn onderverhuring en huuroverdracht enkel toegelaten mits schriftelijke toestemming van de verhuurder.
Parkeren op onze site is voor onze studenten niet toegestaan. Parking Vaartkom is vlakbij onze site indien je nood hebt aan een parkeerplek.
Laden en lossen is toegestaan.